torsdag 25. juni 2015

Det blomstrer i hagen

Hei på dere !!
 
 
Da er en fantastisk fin St. Hans aften
tilbakelagt.
Tenk at akkurat den kvelden ble
det helt magisk stille og
nydelig vær.
 
 
 
 
 
Prestekragene jeg har i hagen er i
full blomst nå :)
De står så utrolig lenge både ute og i
bukett inne.
 
 
 
 
 
Ved siden av prestekragene har jeg
Kattemynte.
De har en nydelig blåfarge og passer så
fint sammen med de hvite
prestekragene :)
 
 
 
 
 
Jordbær har jeg plukket inn 4 kurver av
allerede.
I år var det utrolig mange blomster i
slutten av april.
 
 
 
 
 
Jeg har veldig mange lavendelplanter og
nå begynner de så smått å blomstre
foran huset.
Det er helt fantastisk å kjenne den deilige
lavendelduften med en gang jeg
åpner verandadøra:)
 
 
 
 
 
Cosmosplantene mine kommer stadig med
nye vakre blomster.
Kan virkelig anbefale de. De blomstrer til
langt ut på høsten. Viktig å
knipe av de visne blomstene :)
 
 
 
 
 
De røde klatrerosene jeg har inntil
husveggen har begynt å
komme med mange nydelige blomster :)
 
 
 
 
 
I grøftekanten blomstrer det også flittig:)
 
 
 
 
 
I dag var det rengjøring på agendaen.
Da var det hyggelig å kunne ta
inn noen roser :)
 
 
 
 
 
Måtte jo pynte litt på kjøkkenet også :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I dag har jeg skiftet ut lin gardinene med
persienner av stoff.
De er helt hvite og ikke så gule som
de andre lin gardinene var :)
Ble kjempefornøyd!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tomatplanten jeg kjøpte på Ikea i vår kom med røde
tomater. Da de var spist opp klippet jeg av
toppen og den begynte å komme
med nye blomster igjen.
Nå har jeg plukket 4 stk allerede og
flere er på vei:)
 
 
 
 
 
I hagestua har jeg også pyntet med
litt blomster:)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Da vil jeg ønske dere alle ei kjempefin helg !!
Håper vi får litt mer
sommervarme snart og mindre vind :)
 
Klem fra Reidunn
 
 
 
 
 
 

 
 

3 kommentarer:

  1. Ah, det er så nydelig med prestekrager og blomstrende roser. Kattemynte har jeg plantet i år, kattene elsker det, og det var jo litt av vitsen. Rosene har så vidt begynt å knoppe seg her, det er meldt litt varme på søndag så kanskje de vokser litt til da. Peonene står i alle fall i full blomst nå og det er så flott :) Syrinene har også begynt å blomstre, endelig :) I dag har det vært kaldt og hustrig, men nå er vi så vant med det at det gjør liksom ikke så mye. Bare sola skinner i to sekund blir vi hoppende glade her opp i nord. Tenk, jeg har ikke plantet ut sommerblomster i krukkene enda..... Nå gleder jeg meg til en tur til Åre for å titte om byggingen av hytta, det er så spennende å se hvor langt de har kommet fra gang til gang :) Klem fra Nina

    SvarSlett