mandag 15. september 2014

Tørkede Hortensia

Hei på dere!!
 
 
Ser at det er lite aktivitet på mange
av bloggerne.
Jeg må innrømme at det går noen
dager mellom innleggene
hos meg også.
 
Det er gøy å blogge men man jo
ha noe å blogge om også:)
Akkurat nå holder jeg på med en del utearbeid
og prøver å sette meg ved symaskinen
( noe som er vanskelig i dette sommerværet)
 
Jeg er litt mer aktiv på instagram for
der tar det bare noen
minutter før innlegget er laget.
 
 
 
 
 
Men jeg elsker jo å ta bilder med kamera
og i dag ble det disse vakre
Hortensia som fikk min og kameraets
oppmerksomhet!:)
 
 
 
 
 
Hortensiablomstene er kjempefine
å tørke.
Nå er det den rette tiden for det.
 
 
 
 
 
Det er bare å kutte de av, ta av bladene og
heng de på et tørt og mørkt sted.
Dette tar bare 3 - 4 dager.
 
 
 
 
 
De bør helst ikke stå i direkte
sollys etterpå.
Da mister de mye av den fine
fargen.
 
 
 
 
 
Da er det ei ny uke som ligger foran oss:)
Ser ut som om sola skinner
i hele landet!!
Litt rart å ha det så fint i september.
Humlene er begynt å summe igjen, jordbærene kommer
på nytt, hekken er begynt å blomstre igjen....
Ja jeg kan ramse opp mye som er våknet til
liv igjen!!
Vi får bare nyte dette:)
 
Ønsker dere alle ei
FIN NY UKE!!!
 
Klem fra Reidunn
 

4 kommentarer:

  1. Så lekkert med tørka hortensia, jeg har faktisk noen lilla fra i fjor som har beholdt fargen ganske godt, de har hatt det nokså mørkt.
    Så flink du er til å bruke instagram også, jeg glemmer det, jeg er der jeg også men synes det er så vanskelig å ta fine bilder med mobilen, må visst få meg et nettbrett, men oj, alt tar tid......
    Ønsker deg fortsatt fine "høstdager".
    Nå er du på plass igjen hos meg, ser jeg har mista flere, rart.....

    SvarSlett
  2. Tørkede hortensia er kjempefint, og de holder seg så lenge.
    Instagram har jeg ikke kommet meg på, har liksom nok med bloggen og fb.
    Stikk innom bloggen min, så har jeg en overraskelse til deg :)

    SvarSlett
  3. Underbara bilder på en lika underbar blomma...
    Önskar dig den bästa av veckor, solig och glad!
    Kram Titti

    SvarSlett
  4. Herlig med tørkede Hortensia, har en plante i hagen som jeg absolutt skulle ha plukket inn noen fra, men jeg rekker nesten ikke trekke pusten etter jobb før det er andre ting man skal fyke avgårde på. Blir ikke tid til så mye kreativt, men jeg prøver å være streng med meg selv og sette av tid til å slappe av, akkurat nå er det trening som har fått mest oppmerksomhet og en fjelltur tar gjerne litt tid.... Jeg er også på instagram som du jo vet, men jeg blir nesten stresset av det. Det pøses på med bilder fra alle kanter slik at jeg ikke rekker å følge med alle de jeg vil følge med. I tillegg er det så mange bilder at jeg knapt nok husker at jeg har vært innom de enkelte :o) I tillegg kan man jo bli sittende med nesa i mobilen i det uendelige om man vil og det vil jeg ikke, he,he :o) Nei, takke meg til bloggen som jeg føler litt mer ro og glede over!! Men som du sier, det er enkelt å poste mange bilder raskt.... Denne uka omtales forresten noen bloggere i Norsk Ukeblad, hi, hi :o) Ha en strålende dag i sør, vi koser oss med deilig var midt i landet også :o) God klem fra Nina

    SvarSlett