torsdag 12. desember 2013

En liten engel

Heisann!!


Dagene flyr avgårde og nå merker
jeg at jeg har litt problemer 
med å få tid til å ta
bilder til bloggen:)
Har mange ideer om hva jeg skal ta bilde
av men dagene er fortsatt fylt opp 
med oppussing!





Men i dag rakk jeg å ta noen bilder før jeg
suste avsted over vannet!





Til jul i fjor lagde jeg endel engler for salg og 
heldigvis var det noen få igjen:)
Jeg synes de er så søte.





Stoffet jeg har brukt er brudesatin.
Jeg har strykt vliselin på baksiden for å få den litt
stivere i formen.





Nederst har jeg sydd på et tykt sølvbånd.
I midten er det et mønster av små 
hvite perler:)





Vingene er enkle og laget av et breit sølvbånd
med hullmønster.





Her ser dere at jeg har brukt ei stor treperle
som jeg har surret ståltråd rundt for
å få en hodeform:)





Glorien er også laget av ståltråd.
Første lagde jeg noen 
rundinger oppå hverandre.
Deretter surret jeg litt ståltråd rundt denne og
festet den ned i hodet.
Selve hodet er sydd fast til stoffet ( kroppen )
til engelen:)





Det er noe spesielt med engler til jul:)
De er med på å lage litt ro i 
juleinteriøret.
Pynter du med engler til jul?

Så vil jeg takke dere alle for de flotte kommentarene
på kjøkken innlegget:)
Det er så hyggelig å få litt skryt:)

Håper dere ikke stresser alt for mye i disse førjulstider!

God klem fra Reidunn

7 kommentarer:

  1. Nydelig Reidunn! Ja, jeg pynter med engler til jul, egentlig har jeg ganske mange engler når jeg tenker meg om :o) Koselig! Håper du får noen rolige dager innimellom oppussingen du også! God klem fra Nina

    SvarSlett
  2. Her er det engler både til jul ig resten av året ;)
    Men det er jo forskjell på helårsengler og juleengler da.....og du har virkelig lagd noe ekte juleengler,herlighet så flink du har vært.Kan godt skjønne du ikke har tid i år til så mye mer enn oppussing,det tar jo så mye tid,men kjekt er det,spesielt når dere har kommet så langt som dere har kommet :)
    Bra du hadde noen igjen av desse englene - så flink som du har vært så hadde det vært for gale å selge alle!!!!!
    Så er det helg igjen,her var det rart å våkne og alt er stille...ingen vind,man kan nesten høre seg selv tenke!!!Deilig!!!!
    Nyt helgen du også Reidunn!!!!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  3. Så fine engler, godt å ha noen selv også! Jeg har alltid laga en eller annen form for engler, har en god del forskjellige kjøpt opp gjennom åra også, trives med de! Utrolig vanskelig å få tatt bilder for tida ja, jeg er nesten aldri hjemme i dagslys, men denne helga.........
    Ha en fin helg ute på øya di!

    SvarSlett
  4. Du er jo så kreativ og flink. Jeg har ingen engler, men jeg har englevingene mine som jeg er veldig glad i da.

    Ønsker deg en flott dag, Reidun!

    SvarSlett
  5. Så nydelige den var<3
    Kos deg i julestria;)
    Adventsklem Siv Mette

    SvarSlett
  6. Knallfine:)du er flink!
    Nyt førjulsdagene med alt du gjere!klem fra Lillian

    SvarSlett
  7. Så nydelig engel,du er så kreativ og flink . :)
    Adventsklem.

    SvarSlett