søndag 10. mars 2013

Spisebrikke DIY

Hei på deg!


Litt sent innlegg men jeg har som sagt  drevet på med 
flytting av butikken min fra land til øy.
Det ble to fulle båter, fant ut at jeg hadde 
produsert veldig mye i det siste.
Men godt å ha en del varer 
til sommergjestene kommer!!






Så fikk jeg en ide om en praktisk og enkel 
spisebrikke som man kunne lage.
Da trenger du en lamineringsmaskin, et A3 lamineringsark og 
det du vil ha i mellom.
Du kan bruke et stykke stoff, tapet, kart, barnetegning osv.
Her er det bare å bruke fantasien!





Jeg fant et fargerikt ark som jeg har hatt liggende etter tiden
med scrapping. Det la jeg inni lamineringsarket.
PS! Pass på at det er litt igjen av lamineringsaket på sidene.
Hvis ikke vil det ikke henge fast og det åpner seg.





Så skal det hele kjøres gjennom lamineringsmaskinen. 
Her har jeg jukset litt. Var så konsentrert at jeg glemte å ta bilde mens jeg 
holdt på. Husk at den enden som henger sammen skal inn i maskinen
først!!






Da prosessen var ferdig lot jeg det avkjøles litt
og sydde en sikksak kant rundt 
for å få en fin effekt.





Disse er kjempefine å bruke spesielt til barn. Bare å tørke 
av med en våt klut.
Hva med å lage en spisebrikke til hvert barn i 
et barneselskap som de kunne 
få med seg hjem?

Ja nå er vi kommet til søndagen ser jeg . Da må 
jeg ønske dere en kjempefin søndag!!

Klem fra meg til deg!
Reidunn

1 kommentar:

  1. Hei Reidunn:)
    Så flott at du fekk flytta det fint over og jammen så har du laga masse fint når du må ha to båter,knallbra og så fine den brikka blei,jentene har laga noken slike på skulen og dei er veldig kjekke:)
    Her skinner sola idag men er kaldt,veslemor er sjuk så blir no inne idag visst eg ikkje lurer meg ut på terassen og nyter sola litt mens ho er inne.
    Går helst i ipaden når ho ikkje er iform men håper det gir seg fort!

    Ønsker deg ein flott søndag!
    God klem fra Lillian

    Kva heiter den øya?ser så idyllisk ut:)

    SvarSlett