torsdag 21. mars 2013

Gamle egg blir som nye

Hei på deg!


I går koste jeg meg med å forandre de gamle gule og oransje 
påskeeggene som jeg har hatt liggende.
Gult er ikke helt meg:)





Dette er farger jeg er glad i !





Her er utgangspunktet for de nye eggene jeg lagde.
Typiske påskeegg som man finner overalt.






Jeg startet med å male alle eggene med hvit acrylmaling.
Det ble en grunning for at de sterke fargene 
ikke skulle skinne igjennom.





Her har jeg tatt et strøk på de små eggene. De hadde også samme
sterke gul og oransje farge som de store.





Decoupage er litt gøy. Det er som å trylle! Har brukt servietter 
fra Kremmerhuset og de lysegrønne er fra Chic Antique.
Limte på et slags perlebånd tilslutt.





Disse to eggene var litt mindre. De malte jeg i to forskjellige lilla-
farger. 
Syntes det var litt artig å sette de oppi to søte
blomsterpotter som jeg hadde.
Fylte de med alminiumsfolie i bunnen og pyntet rundt med
blondebånd.





Her ser dere de små eggene. De malte jeg i lilla og rosa farger. Noen 
ble dekorert med servietter.





Jeg har hengt de på noen vrihasselkvister som er satt 
oppi ei lysslykt.
Synes det passet så fint på kjøkkenet!!:)





Er det ikke deilige farger?

Kanskje dette gav noen av dere en aldri så 
liten inspirasjon til påske.

Nå skal jeg begynne på et aldri så lite syprosjekt.
Skal lage noen søte elefanter!!:)

Håper dere får en kjempefin dag.
Her er det litt sol, vind, snø og kuldegrader!!:)

Klem fra Reidunn

PS!
Blir veeeeldig glad om du legger igjen noen ord!:)

3 kommentarer:

  1. Så herlige inspirasjon og egga blei så søte og så fint når ein henger det på slike kvister:)
    Så søtt å sy elefanter,Milla kjøpte ein stor elefant på Ikea som ho kaller Elfi og nå er ho på jakt etter ein liten elefant og,har visst fått heilt sansen for dei søte elefantene:)det neste blir vel at ho vil på sirkus,hihi:)

    Fine dag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Såååå fine de ble flinke deg! Lekre farger og koselig å pynte litt til påske :-) Tusen takk for fine ord på bloggen min i det siste, det varmer :-)

    Klem fra Vibeke

    SvarSlett
  3. Hei!

    Egga dine vart kjempeflotte :) Er kjempekoselig å dekorere sine egne egg.
    Ønsker deg en fin fredag og ei god helg!

    Klem fra Jorill

    SvarSlett